Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMsonde, Sydney Enock; Msonde, Charles Enock
TitelRe-Innovation of Learner-Centered Pedagogy in Tanzania's Secondary Schools
QuelleIn: Journal of Education, 199 (2019) 3, S.142-154 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0574
DOI10.1177/0022057419854343
SchlagwörterStudent Centered Learning; Foreign Countries; Instructional Innovation; Faculty Development; Teacher Attitudes; Meetings; Reflection; Journal Writing; Observation; Teaching Methods; Educational Quality; Outcomes of Education; Lesson Plans; Secondary School Students; Mathematics Teachers; Mathematics Instruction; Teacher Student Relationship; Tanzania
AbstractAlthough learner-centered instruction (LCI) is at the heart of many curriculum innovations in the world, its implementation has generally lacked the kind prominence it deserves. The current study explores how learning study can develop teachers' professional capabilities to practice LCI. Using interviews, lesson preparatory meetings, teachers' reflective journals, and classroom observations, the study employed the phenomenographic variation framework and coding strategies to analyze the resultant data. The results demonstrate that the teachers' understanding of LCI morphed from considering it as a methodological orientation to an object of learning. Therefore, engaging teachers in learning study may bring out valuable pedagogical innovations essential in boosting both the job performance and quality of teaching and learning outcomes. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: