Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHoffman, James V.; Mosley Wetzel, Melissa
TitelExploring Some Design Principles for Tutoring in Preservice Teacher Preparation
QuelleIn: Reading & Writing Quarterly, 33 (2017) 4, S.348-363 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1057-3569
DOI10.1080/10573569.2017.1302373
SchlagwörterInstructional Design; Tutoring; Preservice Teacher Education; Literacy; Reflective Teaching; Video Technology; Technology Uses in Education; Culturally Relevant Education; Practicums; Early Childhood Education; Kindergarten; Qualitative Research
AbstractIn this article we summarize our research into literacy preservice teacher preparation. We situate our research on tutorials in the practice turn in teacher preparation. We describe the evolution of our work drawing on findings from seven different studies with the goal of identifying the design features of tutorial experiences that promote learning to teach. We describe each of these studies moving toward the identification of twelve design features that are considerate of: the structure of tutorial experiences; and the focus on intellectual and socio-cultural assets and identities of the tutee(s), and the mediating processes that support growth in learning to teach. We conclude with a discussion of future directions for research into tutoring in literacy preservice teacher preparation. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading & Writing Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: