Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJames, Jon
TitelStories from the Classroom: Using Pupils' Questions to Develop Science Teachers' Learning
QuelleIn: School Science Review, 98 (2016) 362, S.91-96 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-6811
SchlagwörterScience Instruction; Questioning Techniques; Scientific Concepts; Concept Formation; Teacher Educators; Mentors; Science Teachers; Secondary School Science; Science Activities; Teaching Methods; Foreign Countries; United Kingdom (England)
AbstractPupils' questions can play a powerful role in helping them to develop conceptual understanding, but can also provide a stimulus for teacher learning. This article presents a series of stories that illustrate the challenges of capitalising on pupils' questions, given the complexity of decision-making required in the science classroom and the current accountability pressures that teachers experience. The project highlights the crucial role that teacher educators and mentors can play, as "critical colleagues" for early-career science teachers, in encouraging and opening up opportunities for teacher learning in the classroom. (As Provided).
AnmerkungenAssociation for Science Education. College Lane Hatfield, Herts, AL10 9AA, UK. Tel: +44-1-707-283000; Fax: +44-1-707-266532; e-mail: info@ase.org.uk; Web site: http://www.ase.org.uk
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Science Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: