Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDawkins, Hillary; Hedgeland, Holly; Jordan, Sally
TitelImpact of Scaffolding and Question Structure on the Gender Gap
QuelleIn: Physical Review Physics Education Research, 13 (2017) 2, S.020117-1 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2469-9896
SchlagwörterForeign Countries; Open Universities; Gender Bias; Gender Differences; Scaffolding (Teaching Technique); Undergraduate Students; College Science; Physics; Statistical Analysis; United Kingdom
AbstractWe address previous hypotheses about possible factors influencing the gender gap in attainment in physics. Specifically, previous studies claim that scaffolding may preferentially benefit female students, and we present some alternative conclusions surrounding this hypothesis. By taking both student attainment level and the degree of question scaffolding into account, we identify questions that exhibit real bias in favor of male students. We find that both multidimensional context and use of diagrams are common elements of such questions. (As Provided).
AnmerkungenAmerican Physical Society. One Physics Ellipse 4th Floor, College Park, MD 20740-3844. Tel: 301-209-3200; Fax: 301-209-0865; e-mail: assocpub@aps.org; Web site: http://prst-per.aps.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physical Review Physics Education Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: