Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHughes, Jenny
TitelNotes on a Theatre Commons: Common Wealth's "The Deal versus the People" (2015)
QuelleIn: Research in Drama Education, 22 (2017) 1, S.76-91 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-9783
DOI10.1080/13569783.2016.1264264
SchlagwörterForeign Countries; Neoliberalism; Audiences; Art; Artists; Theater Arts; European Union; United States; United Kingdom
Abstract"The Deal Versus the People" was a theatrical response created by people in Bradford (UK) to the Transatlantic Trade and Investment Partnership (TTIP). A controversial trade deal between the European Union and United States being negotiated at the time of the production, TTIP threatened to deepen trade liberalisation, with potentially negative impacts for communities on both sides of the Atlantic. In this article, I examine the ways "The Deal Versus the People" critically engaged with TTIP, and the neoliberal economic paradigm that it is an expression of, by mobilising a "commons" across the theatrical and social landscapes of its production. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Drama Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: