Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYoder, Paul J.; Woynaroski, Tiffany; Fey, Marc E.; Warren, Steven F.; Gardner, Elizabeth
TitelWhy Dose Frequency Affects Spoken Vocabulary in Preschoolers with Down Syndrome
QuelleIn: American Journal on Intellectual and Developmental Disabilities, 120 (2015) 4, S.302-314 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1944-7515
DOI10.1352/1944-7558-120.4.302
SchlagwörterDown Syndrome; Preschool Children; Speech Communication; Vocabulary Development; Mental Retardation; Speech Language Pathology; Outcomes of Treatment; Syllables; Receptive Language
AbstractIn an earlier randomized clinical trial, daily communication and language therapy resulted in more favorable spoken vocabulary outcomes than weekly therapy sessions in a subgroup of initially nonverbal preschoolers with intellectual disabilities that included only children with Down syndrome (DS). In this reanalysis of the dataset involving only the participants with DS, we found that more therapy led to larger spoken vocabularies at posttreatment because it increased children's canonical syllabic communication and receptive vocabulary growth early in the treatment phase. (As Provided).
AnmerkungenAmerican Association on Intellectual and Developmental Disabilities. P.O. Box 1897, Lawrence, KS 66044-1897. Tel: 785-843-1235; Fax: 785-843-1274; e-mail: AJMR@allenpress.com; Web site: http://aaidd.allenpress.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Journal on Intellectual and Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: