Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHayes, Dervla
TitelThe Use of Prompting as an Evidence-Based Strategy to Support Children with ASD in School Settings in New Zealand
QuelleIn: Kairaranga, 14 (2013) 2, S.52-56 (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1175-9232
SchlagwörterPrompting; Teaching Methods; Pervasive Developmental Disorders; Autism; Language Skills; Communication Skills; Interpersonal Competence; Foreign Countries; Best Practices; Skill Development; Instructional Effectiveness; New Zealand
AbstractThis article examines the use of prompting as an evidence-based strategy to support children with autism to develop their language, communication and social interactions skills. The literature is reviewed using a three-ringed, evidence-based practice model to support evaluation of the use of prompting. The article outlines considerations about the effective use of prompting, and some practical tools to support implementation of the effective prompting practice. (As Provided).
AnmerkungenMassey University. Private Bag 11 222; Palmerston North 4442, New Zealand. Tel: +64-6-351-3396; Fax: +64-6-351-3472; email: kairaranga@massey.ac.nz; Web site: http://www.massey.ac.nz/massey/learning/departments/school-curriculum-pedagogy/kairaranga/kairaranga_home.cfm
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Kairaranga" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: