Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCacioppo, John T.
TitelPsychological Science in the 21st Century
QuelleIn: Teaching of Psychology, 40 (2013) 4, S.304-309 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0098-6283
DOI10.1177/0098628313501041
SchlagwörterPsychology; Trend Analysis; Introductory Courses; College Curriculum; Sciences; Interdisciplinary Approach; Neurosciences; Nonmajors; Educational Change
AbstractScience is constantly changing. If one hopes to keep pace with advances in science, one cannot simply repeat what one has done in the past, whether deciding how to invest limited research funds, searching to replace a retiring colleague, or teaching introductory psychology. Psychological science in the 21st century is more central and integrated than it was in the 20th century; yet, these changes are not always reflected in introductory psychology. In this essay, I identify several clear trends in psychological science based on where we have been and where we are currently as a science. I also examine the implications of these trends for how we teach psychology and train our students. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching of Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: