Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNolan, Joy; Preston, Michael; Finkelstein, Jonathan
TitelCan You DIG/IT?
QuelleIn: Phi Delta Kappan, 94 (2012) 2, S.42-46 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-7217
SchlagwörterEducational Technology; Secondary Education; Skill Development; Blended Learning; Educational Experience; At Risk Students; Computer Literacy; Media Literacy; Student Responsibility; Formative Evaluation; Feedback (Response); High School Students; New York
AbstractNew York City's Department of Education offers a course called Digital Literacies, in which overage and undercredited high school students in more than 60 schools develop key skills needed for life after high school, whether it entails further education, employment, or, more commonly, both. With a "blended learning" design, it is more than the new face of educational technology. It represents a pedagogy-driven strategy to change the nature of students' educational experience and to build skills, academic and personal habits that students will need to be career and college ready. (As Provided).
AnmerkungenPhi Delta Kappa International. 408 North Union Street, P.O. Box 789, Bloomington, IN 47402. Tel: 800-766-1156; Fax: 812-339-0018; e-mail: orders@pdkintl.org; Web site: http://www.pdkintl.org/publications/pubshome.htm
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Phi Delta Kappan" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: