Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHunter, Roberta; Hunter, Jodie
InstitutionMathematics Education Research Group of Australasia (MERGA)
TitelDeveloping Equitable Participation Structures
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the Mathematics Education Research Group of Australasia (MERGA) (44th, Launceston, Tasmania, Australia, Jul 3-7, 2022).
Quelle(2022), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterThinking Skills; Algebra; Mathematics Instruction; Models; Teaching Methods; Equal Education; Access to Education; Pacific Islanders; Ethnic Groups; Learner Engagement; Culturally Relevant Education; Collectivism; Foreign Countries; Longitudinal Studies; Teacher Attitudes; Urban Schools; Elementary School Students; Cooperative Learning; New Zealand
AbstractParticipation structures are important in relation to who gets equitable access to mathematics within classrooms premised on co-construction of mathematical reasoning. This paper takes a strength-based focus to explore how two teachers extended their Pasifika students' known repertoires of practice to encompass others, which supported them to better engage in mathematics. The data illustrates the importance of teachers drawing on task contexts and student ways of knowing and being to facilitate student engagement in reasoned discourse and argumentation. The teacher actions provide a model which other teachers could draw on when teaching mathematics to students from predominantly collectivist groupings. (As Provided).
AnmerkungenMathematics Education Research Group of Australasia. GPO Box 2747, Adelaide SA 5001, Australia. Tel: +61-8-8363-0288; Fax: +61-8-8362-9288; e-mail: sales@merga.net.au; Web site: http://www.merga.net.au/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: