Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGonzalez Quiroz, Alicia; Garza, Nora
InstitutionAmerican Association of Hispanics in Higher Education (AAHHE)
TitelFocus on Student Success: Components for Effective Summer Bridge Programs
Quelle(2017), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSummer Programs; Success; Best Practices; Focus Groups; Data Analysis; Hispanic American Students; Community Colleges; Intervention; Control Groups; Experimental Groups; Statistical Analysis; Program Effectiveness; Program Evaluation; Program Implementation; Program Development; Academic Achievement; Transitional Programs; College Readiness; School Orientation; Two Year College Students; Academic Persistence; Texas
AbstractSummer bridge programs support post-secondary success by providing intensive, short-term academic and social resources while introducing college expectations and the cultural contexts of the institution. They typically are offered in the summer between high school graduation and the first term of college and vary in content, program size and timeframe. This paper evaluates the impact of the Title V: Focus on Student Success (FOSS) Summer Bridge Program participation have on student success (academic performance indicators) on first-year, fall-to-fall retention relative to nonprogram participants. The research took place at Laredo (TX) Community College (LCC) with a predominately Hispanic population (96%). [The paper was prepared for the Annual Conference of the American Association of Hispanics in Higher Education (12th, 2017).] (ERIC).
AnmerkungenAmerican Association of Hispanics in Higher Education. 1120 South Cady Mall Suite B-159, Tempe, AZ 85287. Tel: 480-727-8210; Fax: 480-965-7165; Web site: http://www.aahhe.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: