Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWhite, Sheida; Sabatini, John; Park, Bitnara Jasmine; Chen, Jing; Bernstein, Jared; Li, Mengyi
InstitutionNational Center for Education Statistics (ED); American Institutes for Research (AIR)
TitelThe 2018 NAEP Oral Reading Fluency Study. NCES 2021-025
Quelle(2021), (81 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterNational Competency Tests; Reading Tests; Oral Reading; Reading Fluency; Elementary School Students; Grade 4; Reading Comprehension; Decoding (Reading); Reading Skills; Reading Achievement; Reading Rate; Word Recognition; Connected Discourse; Difficulty Level; Racial Differences; Accuracy; Scoring; National Assessment of Educational Progress
AbstractThe 2018 NAEP Oral Reading Fluency (ORF) study is conducted by NCES to examine fourth-grade students' ability to read passages out loud with sufficient speed, accuracy, and expression, as well as foundational skills to gauge underlying sources of poor fluency. Oral reading fluency and foundational skills are important components of reading that are necessary for successful reading comprehension. Because the NAEP reading assessment measures reading comprehension only, the ORF study provides valuable supplemental information about students who have difficulty in reading comprehension. A nationally representative sample of about 1,800 fourth-graders from 180 public schools participated in the ORF study. [For the highlights from this study, see ED612205.] (As Provided).
AnmerkungenNational Center for Education Statistics. Available from: ED Pubs. P.O. Box 1398, Jessup, MD 20794-1398. Tel: 877-433-7827; Web site: http://nces.ed.gov/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: