Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSimonton, Dean Keith
TitelBig-C versus Little-c Creativity: Definitions, Implications, and Inherent Educational Contradictions
Quelle(2017), (17 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCreativity; Definitions; Undergraduate Students; Creative Thinking; Teaching Methods; Educational Theories; Developmental Stages
AbstractTwo empirical investigations showed that achieved eminence as a creator can sometimes be a curvilinear, inverted-U function of the level of formal education attained by the individual. Typically, the peak falls approximately in the last year of undergraduate education. Because these findings suggest that formal education might not always be conducive to creative development, I examined the possibility that a complex and sometimes conflicting relation might ensue from the very definition of what it means to be creative. From there I introduced two formal definitions, one for personal (little-c) creativity and the other for consensual (Big-C) creativity. The implications of these definitions indeed supported the conclusion that formal education cannot have a simple positive linear association with creativity, and under certain circumstances that association can become negative. [For the complete volume, "Creative Contradictions in Education: Cross Disciplinary Paradoxes and Perspectives. Creativity Theory and Action in Education. Volume 1," see ED612145.] (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600 New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail:customerservice@springernature.com; Web site: https://www.springer.com/gp/education-language
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: