Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLoftus, Maria; Lowney, Rob
TitelFrom Cloning to Self-Authoring Video Content in the Language Classroom: A Reflection on Practice
[Konferenzbericht] Paper presented at the EUROCALL 2020 Conference (28th, Online, Aug 20-21, 2020).
Quelle(2020), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Loftus, Maria)
ORCID (Lowney, Rob)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFrench; College Second Language Programs; Open Source Technology; Video Technology; College Freshmen; Second Language Learning; Computer Literacy; Foreign Countries; Technology Uses in Education; Second Language Instruction; Student Attitudes; Ireland (Dublin)
AbstractThis paper will detail the introduction of the open-source content creation tool H5P in a first year university French language module with 115 students in autumn 2019 and its evaluation in early spring 2020. The aim of this project is to analyse what happens when students are given access to an authoring tool traditionally intended for and used by educators and how it impacts their language learning and their digital skills. The background to this initiative will be documented and findings from the post-project student survey and focus group will be shared. The researchers will also detail plans for a second iteration of this initiative, which will be refined based on the findings. [For the complete volume, "CALL for Widening Participation: Short Papers from EUROCALL 2020 (28th, Online, August 20-21, 2020)," see ED610330.] (As Provided).
AnmerkungenResearch-publishing.net. La Grange des Noyes, 25110 Voillans, France. e-mail: info@research-publishing.net; Web site: http://research-publishing.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: