Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSinharay, Sandip; Jensen, Jens Ledet
TitelHigher-Order Asymptotics and Its Use to Test the Equality of the Examinee Ability over Two Sets of Items
Quelle(2018), (42 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
DOI10.1007/s11336-018-9627-8
SchlagwörterTest Items; Ability; Mathematics; Item Response Theory; Measurement; Change; Hypothesis Testing; Cheating
AbstractIn educational and psychological measurement, researchers and/or practitioners are often interested in examining whether the ability of an examinee is the same over two sets of items. Such problems can arise in measurement of change, detection of cheating on unproctored tests, erasure analysis, detection of item preknowledge etc. Traditional frequentist approaches that are used in such problems include the Wald test, the likelihood ratio test, and the score test (e.g., Fischer, 2003; Finkelman, Weiss, & Kim-Kang, 2010; Glas & Dagohoy, 2007; Guo & Drasgow, 2010; Klauer & Rettig, 1990; Sinharay, 2017). This paper shows that approaches based on higher-order asymptotics (e.g., Barndorff-Nielsen & Cox, 1994; Ghosh, 1994) can also be used to test for the equality of the examinee ability over two sets of items. The modified signed likelihood ratio test (e.g. Barndorff-Nielsen, 1986) and the Lugannani-Rice approximation (Lugannani & Rice, 1980), both of which are based on higher-order asymptotics, are shown to provide some improvement over the traditional frequentist approaches in three simulations. Two real data examples are also provided. [This is an advance online version of an article published in "Psychometrika."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: