Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDowdy, Erin; Furlong, Michael J.; Nylund-Gibson, Karen; Moore, Stephanie; Moffa, Kathryn
TitelInitial Validation of the Social Emotional Distress Survey--Secondary to Support Complete Mental Health Screening
Quelle(2018), (23 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTest Validity; Screening Tests; Well Being; Mental Health; High School Students; Factor Analysis; Path Analysis; Anxiety; Depression (Psychology); Life Satisfaction; Student Surveys; Symptoms (Individual Disorders); Goodness of Fit; California
AbstractContemporary mental health assessment conceptualizations focus on both well-being and distress. This study presents initial validation information for the "Social Emotional Distress Survey--Secondary" (SEDS-S), which was designed for school-based complete mental health screening that employs brief self-report measures of well-being and distress. The SEDS-S structure was investigated using two independent samples of U.S. high school students (N = 3,780). Findings from exploratory and confirmatory factor analyses suggested a one-factor model of distress with good model fit. Path analyses revealed significant positive relations of the SEDS-S distress factor with symptoms of anxiety and depression, and a significant negative relation with life satisfaction and strengths scores. Future research directions and use in school-based screening applications are discussed. [This paper represents the Online First version, to be published in "Assessment for Effective Intervention."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: