Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcEathron, Mary; Beuhring, Trisha; Maynard, Amelia; Mavis, Ann
InstitutionUniversity of Minnesota, Institute on Community Integration
TitelA Taxonomy for Postsecondary Education Programs for Students with Intellectual and Developmental Disabilities. Policy Research Brief. Volume 23, Number 1
Quelle(2013), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTaxonomy; Postsecondary Education; Intellectual Disability; Developmental Disabilities; Access to Education; Educational Legislation; Federal Legislation; Higher Education; Geographic Regions; Interviews; Documentation; Web Sites; Online Surveys; College Admission; Enrollment; Student Needs; Program Content; Academic Ability; Student Financial Aid; Vocational Education; Independent Living
AbstractThis "Policy Research Brief" presents the current state of the Taxonomy for Postsecondary Education Programs for Students with Intellectual and Developmental Disabilities, along with examples of how it can be used. The purpose of the taxonomy is to provide a basis for comparing the features of the growing number of postsecondary education programs designed to serve students with intellectual and developmental disabilities, and to lay the foundation for further study and comparison of their outcomes. (ERIC).
AnmerkungenInstitute on Community Integration. University of Minnesota, 109 Pattee Hall, 150 Pillsbury Drive SE, Minneapolis, MN 55455. Tel: 612-624-4512; Fax: 612-624-9344; e-mail: icipub@umn.edu; Web site: http://www.ici.umn.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2019/1/02
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: