Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFox, Christine; Jones, Rachel
InstitutionState Educational Technology Directors Association (SETDA)
TitelA Resource Guide Identifying Technology Tools for Schools. Appendix
Quelle(2009), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Technology; Influence of Technology; Technology Planning; Resource Materials; Definitions; Guides; Program Implementation; Delivery Systems; Technology Uses in Education; Selection Tools; Guidance Programs; Educational Strategies
AbstractSETDA and NASTID's "Technology Tools for Schools Resource Guide" provides definitions of key technology components and relevant examples, where appropriate as a glossary for educators. The guide also presents essential implementation and infrastructure considerations that decision makers should think about when implementing technology in schools. Technology enhances administrative, teacher and student capabilities and performance, especially for those students who lack access to technology outside of school. The Guide is organized as follows: (1) School Technology Structure; (2) Classroom Components--Computing Devices; (3) Classroom Components--Hardware; (4) Classroom Components--Content, Courseware, and Creativity Tools; (5) Online Collaboration and Communication Tools; (6) Online Editing Tools; and (7) Essential Implementation Considerations (Technology Planning, IT Support, Digital Citizenship, Data Systems, Professional Development, and Student Assessments). [For the full report, "Leveraging Title I & Title IID: Maximizing the Impact of Technology in Education--A Resource Guide Identifying Technology Tools for Schools," see ED537539.] (ERIC).
AnmerkungenState Educational Technology Directors Association. P.O. Box 10, Glen Burnie, MD 21060. Tel: 410-757-3342; e-mail: setda@setda.org; Web site: http://www.setda.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: