Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLipscomb, Stephen; Teh, Bing-ru; Gill, Brian; Chiang, Hanley; Owens, Antoniya
InstitutionMathematica Policy Research, Inc.
TitelTeacher and Principal Value-Added: Research Findings and Implementation Practices. Final Report
Quelle(2010), (61 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Pilot Projects; Outcomes of Education; Principals; Models; Evaluation Methods; School Districts; Measurement Techniques; Computation; Error of Measurement; Research Methodology; Academic Achievement; Prediction; Mathematics Achievement; Reading Achievement; Teachers; Validity; Reliability; Teacher Competencies; Teacher Effectiveness; Administrator Effectiveness; Florida; Louisiana; North Carolina; Pennsylvania; Tennessee; Texas; United States
AbstractThis report summarizes research findings and implementation practices for teacher and principal value-added models (VAMs), as a first step in the Team Pennsylvania Foundation's (Team PA) pilot project to inform the development of a full, statewide model evaluation system. We have selected 21 studies that represent key issues and findings in the literature and examined varying degrees of value-added implementation in seven school districts or states. The authors present information aimed at VAM development: typical data elements, important modeling considerations, features specific to teachers or principals, and broad implementation features. Three appendixes are included: (1) Article Summaries; (2) VAM Implementation in School Districts and States; and (3) Technical Description of Value-Added Models. (Contains 28 tables and 17 footnotes.) (ERIC).
AnmerkungenMathematica Policy Research, Inc. P.O. Box 2393, Princeton, NJ 08543-2393. Tel: 609-799-3535; Fax: 609-799-0005; e-mail: info@mathematica-mpr.com; Web site: http://www.mathematica-mpr.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: