Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKeaton, Patrick
InstitutionNational Center for Education Statistics (ED)
TitelNumbers and Types of Public Elementary and Secondary Local Education Agencies from the Common Core of Data: School Year 2008-09. First Look. NCES 2010-346
Quelle(2010), (30 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Public Education; School Districts; Elementary Secondary Education; Institutional Characteristics; Charter Schools; School Demography; Grouping (Instructional Purposes); State Boards of Education; Intermediate Administrative Units; Unions; Regional Programs; Federal Government; Public Agencies
AbstractThis report presents findings on the numbers and types of public elementary and secondary local education agencies (LEAs) in the United States and other jurisdictions in the 2008-09 school year, using data from the Local Education Agency Universe Survey of the Common Core of Data (CCD) survey system. The CCD is an annual collection of data that are reported by state education agencies to the National Center for Education Statistics through the U.S. Department of Education's ED"Facts" data collection system. Because the purpose of this report is to introduce new data through the presentation of tables containing descriptive information, only selected findings are presented. These findings have been chosen to demonstrate the range of information available when using the CCD rather than to discuss all of the observed differences, and they are not meant to emphasize any particular issue. Appendices include: (1) Methodology and Technical Notes; and (2) Common Core of Data Glossary. (Contains 5 tables and 3 footnotes.) (ERIC).
AnmerkungenNational Center for Education Statistics. Available from: ED Pubs. P.O. Box 1398, Jessup, MD 20794-1398. Tel: 877-433-7827; Web site: http://nces.ed.gov/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: