Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionWhat Works Clearinghouse (ED)
TitelWWC Quick Review of the Report "Achievement Effects of Four Elementary School Math Curricula: Findings from First Graders in 39 Schools"
Quelle(2010), (1 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Achievement; Elementary School Mathematics; Grade 1; Instructional Effectiveness; Mathematics Tests; Comparative Analysis; Connecticut; Minnesota; Nevada; New York
Abstract"Achievement Effects of Four Elementary School Math Curricula: Findings from First Graders in 39 Schools" examined the relative effectiveness of four widely-used early elementary school math curricula: (1) "Investigations in Number, Data and Space" ("Investigations"); (2) "Math Expressions" ("ME"); (3) "Saxon Math" ("Saxon"); and (4) "Scott Foresman-Addison Wesley Mathematics" ("SFAW"). The study included about 1,300 first graders from 39 schools in four school districts in Connecticut, Minnesota, New York, and Nevada. The relative effectiveness of the four curricula was measured by comparing end-of-year test scores on a nationally normed math assessment developed for the Early Childhood Longitudinal Study-Kindergarten Class (ECLS-K). The research described in this report is consistent with What Works Clearinghouse (WWC) evidence standards. Highlights of the study are presented herein. [The following study is the focus of this "Quick Review": Agodini, R., Harris, B., Atkins-Burnett, S., Heaviside, S., Novak, T., & Murphy, R. (2009). "Achievement effects of four elementary school math curricula: Findings from first graders in 39 schools" (NCEE 2009-4052). Washington, DC: National Center for Education Evaluation and Regional Assistance, Institute of Education Sciences, U.S. Department of Education (ED504418).] (ERIC).
AnmerkungenWhat Works Clearinghouse. 550 12th Street SW, Washington, DC 20024; e-mail: contact.WWC@ed.gov; Web site: https://whatworks.ed.gov/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2021/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: