Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShambaugh, Larisa S.; Chambers, Jay G.; DeLancey, Danielle
InstitutionRegional Educational Laboratory West (ED)
TitelImplementation of the Weighted Student Formula Policy in San Francisco: A Descriptive Study of an Equity-Driven, Student-Based Planning and Budgeting Policy. Issues & Answers. REL 2008-No. 061
Quelle(2008), (38 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Policy; Research Utilization; Politics of Education; Budgeting; Funding Formulas; School Districts; Equal Education; Needs Assessment; State School District Relationship; California
AbstractThis report describes the planning and implementation of San Francisco's weighted student formula policy, an equity-driven student-based planning and budgeting policy. It examines one district's policy goals, planning and implementation considerations, and how the policy interacted with other local, state, and federal policies. Although limited to one district, the report raises questions that might help education policymakers decide whether and how to implement a weighted student formula policy. Appended to this report is the methodology and a discussion guide. (Contains 4 boxes, 2 figures, and 5 tables) [This report was prepared for the National Center for Education Evaluation and Regional Assistance, Institute of Education Sciences, U.S. Department of Education by Regional Educational Laboratory West administered by WestEd.] (ERIC).
AnmerkungenRegional Educational Laboratory West. Available from: WestEd. 730 Harrison Street, San Francisco, CA 94107-1242. Tel: 877-493-7833; Tel: 415-565-3000; Fax: 415-565-3012; Web site: http://www.wested.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: