Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionSouth Carolina Commission on Higher Education, Columbia.
TitelIs This a Good School? Strategies to Help Evaluate the Quality of Postsecondary Educational Programs and Schools
Quelle(2005), (2 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Postsecondary Education; Accreditation (Institutions); Certification; Adult Education; Technical Education; Nontraditional Education; Educational Quality; Transfer Students; Program Evaluation; South Carolina
AbstractThinking of learning a new job skill or enrolling in a non-traditional degree program? Beware of misleading advertising about educational opportunities that sound too good to be true. This brochure offers information on steps one can take and questions one can ask to effectively evaluate the quality of postsecondary educational programs and schools, including: finding out if students have filed complaints against the institution; visiting the school; finding out about transferring courses; and comparing programs. (ERIC).
AnmerkungenSouth Carolina Commission on Higher Education. 1333 Main St., Suite 200, Columbia, SC 29201. Tel: 803-737-2260; Fax: 803-737-2297; Web site: http://www.che.sc.gov.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: