Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMintrop, Heinrich; Trujillo, Tina
InstitutionCalifornia Univ., Los Angeles. Center for the Study of Evaluation.
TitelCorrective Action in Low-Performing Schools: Lessons for NCLB Implementation from State and District Strategies in First-Generation Accountability Systems. CSE Report 657
Quelle(2005), (43 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Policy; Compliance (Legal); State Officials; Federal Legislation; Sanctions; Accountability; State Programs; Interviews; Program Evaluation; Low Achievement; Educational Improvement; California; Florida; Kentucky; Maryland; New York; North Carolina; Texas
AbstractThis paper explores what lessons can be learned from the experiences of states that instituted NCLB-like accountability systems prior to 2001 (here called first-generation accountability systems). It looks at the experiences of three smaller states (Kentucky, Maryland, North Carolina), four larger ones (California, Florida, New York, Texas), and two large districts (Chicago and Philadelphia). The paper analyzed evaluative reports and policy documents as well as interviews with state officials and researchers. It condensed the material into eight "lessons": (1) sanctions are not the fallback solution; (2) no single strategy has been universally successful; (3) staging should be handled with flexibility; (4) intensive capacity building is necessary; (5) a comprehensive bundle of strategies is key; (6) relationship-building needs to complement powerful programs; (7) competence reduces conflict; and (8) strong state commitment is needed to create system capacity. (ERIC).
AnmerkungenCenter for the Study of Evaluation (CSE)/National Center for Research on Evaluation, Standards, and Student Testing (CRESST), 300 Charles E. Young Drive North, GSE&IS Bldg., 3rd Flr./Mailbox 951522, Los Angeles, CA 90095-1522. Tel: 310-206-1532.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: