Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLevy, Roy; Mislevy, Robert J.
InstitutionCenter for Research on Evaluation, Standards, and Student Testing, Los Angeles, CA.
TitelSpecifying and Refining a Measurement Model for a Simulation-Based Assessment. CSE Report 619.
Quelle(2004), (56 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterProbability; Markov Processes; Monte Carlo Methods; Bayesian Statistics; Evaluation Methods; Models; Statistical Inference; Cognitive Development; Scores; Student Evaluation; Computer Simulation
AbstractThe challenges of modeling students' performance in simulation-based assessments include accounting for multiple aspects of knowledge and skill that arise in different situations and the conditional dependencies among multiple aspects of performance in a complex assessment. This paper describes a Bayesian approach to modeling and estimating cognitive models in such situations, in terms of both statistical machinery and actual instrument development. The method taps the knowledge of experts to provide initial estimates for the probabilistic relationships among the variables in a multivariate latent variable model and refines these estimates using Markov chain Monte Carlo (MCMC) procedures. This process is illustrated in the context of NetPASS, a complex simulation-based assessment in the domain of computer networking. The paper describes a parameterization of the relationships in NetPASS via an ordered polytomous item response model and details the updating of the model with observed data via Bayesian statistical procedures ultimately being provided by Markov chain Monte Carlo estimation. (Author).
AnmerkungenCenter for the Study of Evaluation (CSE), National Center for Research on Evaluation, Standards, and Student Testing (CRESST), Graduate School of Education & Information Studies, University of California, Los Angeles, Los Angeles, CA 90095-1522. Tel: 310-206-1532.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: