Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenZachlod, Michelle (Hrsg.)
InstitutionCalifornia State Dept. of Education, Sacramento.
TitelDevelopment of the Constitution. Grade 5 Model Lesson for Standard 5.7. California History-Social Science Course Models.
Quelle(2001), (17 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Academic Standards; Citizenship Education; Curriculum Enrichment; Grade 5; History Instruction; Intermediate Grades; Language Arts; Models; Social Studies; State Standards; Student Research; United States History; California
AbstractCalifornia State Standard 5.7 is delineated in the following manner: "Students describe the people and events associated with the development of the U.S. Constitution and analyze the Constitution's significance as the foundation of the American republic." Students answer six questions about the Constitution and present suggestions for addressing elements of the standard. Providing students with the information that on September 17, 1787, the Constitution was unanimously approved by the 11 states fully represented and signed by 39 delegates, the lesson discusses the uses and significance of the topic; presentation and activities ("Beginning the Topic"; "Developing the Topic"; "Culminating the Topic"); offers focus questions; a sample vocabulary; literacy links (reading, writing, speaking, listening); supplies a focus question for assessment; a 42-item resource list; and a list of 12 Web sites. A "Separation of Powers" chart is appended. Suggests 14 class periods for implementing the lesson. (BT)
AnmerkungenCalifornia Department of Education, P.O. Box 944272, Sacramento, CA 94244-2720. Tel: 916-3190791. For full text: http://www.history.ctaponline.org/center/.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: