Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLevin, Benjamin
TitelConceptualizing the Process of Education Reform from an International Perspective.
Quelle(2000), (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCurriculum Development; Educational Change; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Organizational Development; Policy Formation; Politics of Education; Public Schools; Canada; Minnesota; New Zealand; United Kingdom (England)
AbstractThis paper, which is part of a larger comparative project, outlines a conceptual framework for studying large-scale education reform across political jurisdictions. A great deal of comparative work on education reform is now being done, but this work often lacks a clearly articulated conceptual frame. This paper, based on studies of change in five jurisdictions in four countries--Canada, United States, England, New Zealand--develops a model of reform based on four interactive elements: origins (where particular reform proposals came from), adoption (how policies that are finally adopted or made into law differ from the one originally proposed), implementation (the model of implementation used by governments to move their reforms into practice), and outcomes (the available evidence as to the effects of reforms). Within each of these elements, questions and concepts from the relevant literature are developed with the intent of building a more comprehensive approach to the analysis of reform from political, organizational, and educational perspectives. (Contains 41 references.) (Author/DFR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: