Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFischer, Gerhard
TitelDistributed Cognition and Systems for Supporting Social Interaction.
Quelle(2000), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Access to Education; Active Learning; Adult Education; Computer Literacy; Information Literacy; Information Management; Information Needs; Information Networks; Information Policy; Information Systems; Information Transfer; Information Utilization; Interpersonal Relationship; Lifelong Learning; Motivation; Organizational Development; Teacher Student Relationship
AbstractBased on the fact that the individual human mind is limited, conceptual frameworks and innovative systems in support of social interaction are a necessity rather than a luxury for the future information society. Conceptual frameworks need to be grounded in distributed cognition. Because "a group has no head," collaboratively constructed and evolved information repositories are of critical importance to support shared understanding, negotiation, critiquing, and organizational learning. Derived from this conceptual framework, requirements for computational environments supporting social interactions are identified. Specific environments (for example, domain-oriented design environments and organizational memories) illustrate the challenges of creating open, evolvable systems and of contextualizing information. These implications for social interaction are derived from the conceptual framework and the systems and include the need to allow users to be designers and active contributors, the importance of understanding the social and motivational issues, and the new conceptualizations of the World Wide Web. (Appendixes include a selected glossary and list of 27 references.) (YLB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: