Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMadden, John (Hrsg.); Johanson, Robert (Hrsg.); Carpenter, Mark (Hrsg.)
InstitutionTexas Univ., Austin. Foreign Language Education Program.
TitelTexas Papers in Foreign Language Education, 1997.
Quelle3 (1997) 1, (74 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN0898-8471
SchlagwörterAcademic Persistence; Code Switching (Language); Comparative Analysis; English (Second Language); Enrollment Influences; Error Correction; French; Higher Education; Japanese; Korean; Language Attitudes; Language Enrollment; Language Research; Native Speakers; Pronunciation Instruction; Second Language Instruction; Second Languages; Student Attitudes; Student Attrition; Teacher Behavior; Writing Instruction
AbstractFour papers on second language learning are include. "Comparing Native and Nonnative Speakers' Error Correction in Foreign Language Writing" (Catherine A. Jolivet) examines differences between native and nonnative French speaking teachers in their error correction on students' compositions. "ESL Students' Opinions About Instruction in Pronunciation" (Matt Madden, Zena Moore) reports on a study of different students' attitudes about pronunciation instruction. In "Factors of Attrition in Japanese Language Enrollments" (Yoshito Saito-Abbott, Keiko Samimy), influences on university-level Japanese language enrollment and attrition are examined. "An Analysis of a Common Structure in Korean-English Code-Switching: A Test of the Matrix Language Framework" (Mi-Ae Lee) looks at the morphosyntactic mechanism of a common Korean-English code-switching pattern. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: