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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Addressed to school board members, this article attempts to summarize requirements of the Americans with Disabilities Act (ADA) and its implications for school districts. It warns against hasty purchase of private compliance assistance; then provides an overview of each of the Act's five Titles which address employment practices, activities involving public contact, public accommodations, telecommunications companies, and miscellaneous provisions, respectively. Also discussed are liabilities under the ADA, requirements concerning hiring school personnel, and the Act's definitions of critical terms including: "physical or mental impairment,""major life activity,""record of impairment,""regarded as impaired,""qualified individual," and "essential function." In the "Tips 'n Techniques" section, eight benefits are listed for school districts enlisting senior citizen volunteers. The top 10 regional policy issues in each region and the top 20 policy issues throughout the United States and Canada are listed. (DB)
Anmerkungen
National School Boards Association, 1680 Duke St., Alexandria, VA 22314.
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Standortunabhängige Dienste
Americans with Disabilities Act. 1992.
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