Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHyman, Ronald T.
TitelSupreme Court Justice Powell as Educational Theorist.
Quelle(1990), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Constitutional Law; Court Judges; Court Litigation; Educational Legislation; Educational Theories; Elementary Secondary Education; Government School Relationship; School District Autonomy; Student Rights; Teacher Role
AbstractThe educational views of former Justice Lewis Powell as expressed in his legal opinions during his 15.5 years on the U.S. Supreme Court are addressed in this paper. Powell's written legal opinions on the need for maintaining discipline and order in the classroom, upholding the authority of school boards to determine curriculum, the importance of the teacher as role model, and the overall value of individual education to society are discussed in relationship to his educational theories. A conclusion is that Powell holds conflicting educational viewpoints that do not serve as a consistent progressive or traditional model for educators. A recommendation is made for educators to understand the combination of educational theories espoused in his legal opinions. Extensive footnotes are included. (LMI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: