Feld Schlagwörter - Suchen Sie Ihr Suchwort? (fallweise eingeblendet)
Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
The purpose of this six-part curriculum of articles was to provide future teachers and in-service teachers with the knowledge, insight, and understanding needed to work effectively with both male and female students, with exceptional students, and with students from various social classes and religious, ethnic, and cultural groups. A major assumption is that substantial reforms must be made in schools to give each student an equal chance to succeed academically. These reforms are conceptualized as an institutional process that involves changing the total school environment through multicultural education. Part I, "Issues and Concepts," concerns the implications of culture for teaching in a pluralistic society, and comprises the following chapters: (1) "Multicultural Education: Characteristics and Goals" (J. A. Banks); (2) "Culture: Its Nature and Meaning for Educators" (B. M. Bullivant); and (3) "Race, Class, Gender, Exceptionality, and Educational Reform" (C. A. Grant and C. E. Sleeter). Part II, "Social Class and Religion," concerns the effect of these two variables on student behavior and the educational process, and comprises the following chapters: (4) "Social Class and Educational Equity" (C. H. Persell); and (5) "Religious Diversity and Education" (J. K. Uphoff). Part III, "Gender," takes up the questions of how educational opportunity differs for female and male students and how schools can foster gender equity, and comprises the following chapters: (6) "Gender and Educational Equality" (M. Sadker et al.); (7) "Integrating Content about Women and Gender into the Curriculum" (M. K. T. Tetreault); and (8) "Transforming the Curriculum: Teaching about Women of Color" (J. E. Butler). Part IV, "Ethnicity and Language," treats the problems of and opportunities for educating racial, ethnic, and language minorities, and comprises the following chapters: (9) "Ethnic Minorities and Educational Equality" (G. Gay); (10) "Integrating the Curriculum with Ethnic Content: Approaches and Guidelines" (J. A. Banks); and (11) "Language Diversity and Education" (C. J. Ovando). Part V, "Exceptionality," describes the issues involved in creating equal educational opportunity for handicapped and gifted students, and comprises the following chapters: (12) "Educational Equality for Exceptional Students" (W. L. Heward and M. D. Orlansky); (13) "Teaching Handicapped Students in the Regular Classroom" (J. B. Schulz); and (14) "Teaching Gifted Students" (R. F. Subotnik). Part VI, "School Reform," focuses on multicultural education as a process of school reform, and comprises the following chapters: (15) "Alternative Paradigms for Assessment in a Pluralistic Society" (J. R. Mercer); and (16) "Parents and Teachers: Partners in Multicultural Education" (C. A. M. Banks). Each chapter includes a summary, a list of questions and activities, and a list of references. Some chapters include illustrations and statistical data on tables and graphs. A glossary, a list of contributors, and an index are included. A bibliography of 113 multicultural resources is appended. (FMW)
Anmerkungen
Simon & Schuster, 160 Gould Street, Needham Heights, MA 02194-2310 ($19.50).
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet, wird Ihnen automatisch ein
Link angeboten, über den Sie die Literatur in den Beständen Ihrer Einrichtung suchen bzw. finden können.
Dazu vergleichen wir die IP-Adresse Ihres Rechners mit den Einträgen unserer Registrierung. Eine Speicherung
Ihrer IP-Adresse findet nicht statt. Von außerhalb der registrierten Institutionennetzwerke können Sie sich mit
Hilfe der Liste "Institution wählen" manuell zuordnen um o.g. Link zu erzeugen.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet und der Zeitschriftentitel des
gewählten Artikel-Nachweises durch die EZB erfasst ist, bekommen Sie einen Link angeboten, der Sie zum
entsprechenden Eintrag leitet. Dort bekommen Sie weitere Hinweise zur Verfügbarkeit.
Standortunabhängige Dienste
Die Anzeige der Links ist abhängig vom Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel sind, sofern verfügbar, mit einem Link auf den passenden Eintrag des Zeitschriftentitels in
der Zeitschriftendatenbank (ZDB) der Staatsbibliothek Berlin versehen. Dort kann man sich über die
Einrichtungen informieren, die die jeweilige Zeitschrift lizensiert haben. Der Link auf das Bestellformular von
Subito überträgt die Daten direkt in das Bestellformular. Die Bestellung einer Artikelkopie setzt ein Konto dort
voraus. Die Bestellung ist kostenpflichtig. Publikationen in Buchform erzeugen einen Link auf die ISBN-Suchseite der Wikipedia. Von dort aus haben
Sie die Möglichkeit die Verfügbarkeit in einer Vielzahl von Katalogen zu prüfen.
Standortunabhängige Dienste
0-205-11791-0
Multicultural Education: Issues and Perspectives. 1989.
eric_ed311102
Permalink als QR-Code
Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)