Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMartinez, Vi; und weitere
InstitutionLos Angeles Unified School District, CA.
TitelAmerican Indian Studies: Secondary School Social Studies. An Instructional Course Outline. Publication No. SC-801.
Quelle(1981), (88 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; American Indian Culture; American Indian Education; American Indian Studies; Attitudes; Course Content; Course Descriptions; Cultural Awareness; Culture Conflict; Demography; Family Life; Government Role; Philosophy; Policy; Secondary Education; Self Expression; Social Studies; Stereotypes; Treaties; Tribes; Units of Study
AbstractTo provide students in grades 9-12 with accurate information on American Indians and thereby increase the number of Americans who understand Indian cultures and their contributions to American society, the 10- to 20-week social studies course emphasizes the study of Indian culture and heritage and presents the basic concept of cultural conflict. The course describes the effect of cultural conflict on Indian-White relationships and develops a greater understanding of the current situation of American Indians. The outline includes objectives and explains how students can apply basic skills in the course work. The outlines for the 14 units contain information about the origins, attitudes, values, population, government, family life, plant use, spiritual philosophy, self expression, and education of American Indians. The units also outline information about Indian contact and exchange with other cultures, U.S. government policy toward Indians, treaties, contemporary issues, and stereotyped images of Indians. The volume contains a bibliography. (SB)
AnmerkungenLos Angeles Unified School District, Instructional Publications Unit, Room G-390, 450 N. Grand Ave., Los Angeles, CA 90012, (Publication No. SC-801-1981, $4.50 each).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: