Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKaye, Nancy L.; und weitere
InstitutionNational Inservice Network, Bloomington, IN.
TitelStrategies for Interaction with Severely Handicapped Students. Initiating Change Through Inservice Education: A Topical Instructional Modules Series.
Quelle(1981), (49 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Educational Objectives; Elementary Secondary Education; Inservice Teacher Education; Interaction Process Analysis; Interpersonal Relationship; Normalization (Handicapped); Severe Disabilities
AbstractThe facilitator's guide is for an inservice training module (5 or 6 hours) on strategies for interaction with severely handicapped students for regular and special education teachers. Suggested activities include a discussion on professional resources, brainstorming on types of interactions possible with the severely handicapped, identification of settings and activities in the local school where teachers or students might interact with severely handicapped students, development of an action plan to insure that a range of possible interactions with severely handicapped students are implemented at a building level, and giving personal priorities to actions the participant can take to further the educational programs of severely handicapped students. Overheads, worksheets, and a lecture on the goal of education are also included. (DB)
AnmerkungenNational Inservice Network, Indiana University, 2853 E. 10th St., Cottage L, Bloomington, IN 47405 ($2.75).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: