Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSnow, Richard E.; Lohman, David F.
InstitutionStanford Univ., CA. School of Education.
TitelCognition and Learning in Young Adults. Technical Report No. 13, Aptitude Research Project.
Quelle(1981), (98 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAcademic Ability; Academic Achievement; Age Differences; Cognitive Development; Cognitive Processes; Individual Differences; Learning Theories; Postsecondary Education; Young Adults
AbstractLiterature on cognition and learning in young adults is surveyed. First, an outline of a theory of the cognition-learning system is presented, reviewing the characteristics of each of the major components of the system. Particular attention is paid to the differences between young adults and other age groups in information processing skills. Literature on cognitive abilities and achievements of young adults is then reviewed. The main focus is on changes in achievement and ability organization in the high school and post-high school years. (Author/GK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: