Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSpanjer, Allan; Johnson, Regina
TitelWriting Needs of Big City School Teachers.
Quelle, (17 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCommunity Involvement; Curriculum Development; Elementary Secondary Education; Instructional Improvement; Parent Participation; Staff Development; Student Evaluation; Teacher Attitudes; Teacher Education; Teacher Effectiveness; Textbook Content; Writing (Composition); Writing Instruction
AbstractTeachers need to improve certain teaching and writing competencies if they are to improve student writing competencies. Teachers from the Atlanta school district were surveyed to determine their opinions for improving writing instruction. Survey results indicate that teacher education programs can be improved by: (1) making information on writing processes and teaching methods more accessible to teachers; (2) teaching of writing instruction to all teachers; (3) revising language arts textbooks to stress composition rather than mechanics; (4) involving parents and community in school writing programs; and (5) intensifying research on the processes of writing. (CJ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: