Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLowyck, J.
InstitutionKatholieke Universiteit, Leuven (Belgium).
TitelA Process Analysis of Teaching. Report No. 21.
Quelle(1980), (40 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterHochschulschrift; Dissertation; Cognitive Style; Decision Making; Interaction; Lesson Plans; Problem Solving; Self Concept; Student Teacher Relationship; Teacher Behavior; Teacher Education; Teacher Effectiveness; Teaching Methods; Teaching Skills
AbstractResearch on the cognitive processes involved in teaching is reported. Experienced teachers were observed and interviewed in an effort to determine the following: 1) how the teacher perceives the class and individual students; 2) how the teacher interprets information gathered through perception; 3) how the teacher uses information acquired through experience in class situations; 4) how teacher expectations influence their classroom behavior; 5) what influences a teacher's decisions concerning lesson structure; and 6) what influence does the teacher's self concept and personal reaction to classroom environment have on his or her behavior while teaching. Implications for teacher education are discussed. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: