Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNoelting, Gerald
TitelConstructivism as a Model for Cognitive Development and (Eventually) Learning (Orange Juice Experiment): The Development of Proportional Reasoning in the Child and Adolescent.
Quelle(1978), (24 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Abstract Reasoning; Cognitive Development; Concept Formation; Developmental Stages; Educational Research; Elementary Secondary Education; Learning Theories; Logical Thinking; Mathematics Education; Rational Numbers; Ratios (Mathematics)
AbstractThis study examined the development of the rational number concept as a ratio. Preliminary to the description of the study is an introduction discussing constructivism and equilibration. The study itself tests whether equilibration theory holds, and if so, what is the nature of its "phases" and whether these are found at each of the "periods" of development. Findings include: development of the ratio concept occurs in stages which can be both chronologically and structurally differentiated and these stages can be seen as resulting from equilibration processes which can be reorganized into two distinct "periods." A detailed description of the instrument, the orange juice test, is included. (MK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: