Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGreb, Edward M.; und weitere
TitelStudent Designed Simulations: An In-Class Opportunity to Experience the Future Today.
Quelle, (10 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdjustment (to Environment); Futures (of Society); Problem Solving; Relevance (Education); Role Playing; Simulation; Social Change; Teacher Effectiveness; Teaching Methods
AbstractSimulation--a teaching strategy which enables students to vicariously test both their powers of observation and decision making abilities--is suggested as a device to prepare students for the rapid changes they are likely to encounter as adults. Guidelines are offered for developing classroom simulations in this paper. Social and cultural topics projected into the future are the basis for these simulated exercises. The flexible nature of a simulation enables students to gain expertise in dealing with future situations and allows them to establish a pattern of response for coping with possible future events. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: