Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFlora, V. Randall
TitelAn Exploratory Study of Teacher Development in a Confidant Relationship.
Quelle(1979), (44 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Adjustment (to Environment); Affiliation Need; Case Studies; Helping Relationship; Interaction Process Analysis; Interpersonal Relationship; Peer Relationship; Perception; Psychological Needs; Teacher Improvement
AbstractThis exploratory field study involved ten weeks of intensive observations and interviews with four inner city teachers. The initial focus was on exploring heuristic and practical advantages that could ensue when teachers have professional "confidants" (other professionals with whom to frankly discuss personal experiences and concerns of teaching). Data analysis consisted of a thorough inductive analysis of field notes, interview transcripts, and the investigator's personal journal. The results included tentative conclusions on the feasibility and possible implications of a confidant approach to teacher development, including unexpected findings relative to the practice of staff development and the preparation of staff development personnel. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: