Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFox, Ronald B.; und weitere
TitelEffects of Peer-Rated Coping and Teacher Structure on Achievement.
Quelle(1978), (13 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Achievement Gains; Classroom Environment; Coping; Elementary Education; Elementary School Students; Elementary School Teachers; Interaction Process Analysis; Longitudinal Studies; Peer Evaluation; Semantic Differential; Speeches; Teacher Behavior; Texas (Austin)
AbstractA total of 1657 sixth grade pupils in 53 randomly integrated tri-ethnic classes, and their teachers, participated in a 1-year longitudinal study investigating the effects of peer-rated coping and teacher classroom structure on achievement. The subjects were given initial achievement and peer-rated general coping measures and a post achievement measure. The teachers were rated on Ryan's Classroom Observation Record, a measure of teacher classroom behaviors, from four to seven times during the year. Achievement gain for pupils was found to vary strongly with coping skill only for those initially high in achievement. Highly organized teachers could help low initial achievement, high coping students, and disorganized teachers could have a negative effect on low coping, high initial achievement pupils with respect to achievement gain. (Author/BH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: