Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenLane, Elizabeth M. (Hrsg.)
InstitutionDayton Public Schools, OH.
TitelMajor Success Stories: Early Childhood Education. (ESEA Title I: FY 1978).
Quelle(1978), (26 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAggression; Antisocial Behavior; Communication Problems; Early Childhood Education; Learning Problems; Preschool Children; Problem Children; Social Adjustment; Socialization; Student Behavior; Student Characteristics; Success
AbstractThis 20-page booklet contains very brief, anonymous and anecdotal stories about teachers' success with young children in the early childhood education programs in Dayton, Ohio. The teachers' stories focus on individual children and reveal the scope of classroom problems faced every year. Five anecdotes illustrate problems of children with anti-social or aggressive behavior and the children's development towards prosocial behavior. Sixteen stories tell of the problems of shy and uncommunicative children and how they became more interactive and outgoing. Success with children presenting various other learning or behavior problems is recounted in the final eight anecdotes. (RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: