Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCox, Roy; und weitere
InstitutionLondon Univ. (England). Inst. of Education.
TitelAn Analysis of Course Objectives Activities and Assessment: A Case Study of a Course for Teachers in General Practice. Occasional Paper.
Quelle(1972), (24 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Affective Objectives; Behavioral Objectives; Cognitive Objectives; Course Objectives; Elementary Secondary Education; Higher Education; Learning Activities; Models; Student Evaluation; Teaching Guides
AbstractA model is presented to help educators develop course objectives. The analysis begins with a summary of the approach to general practice teaching on which the course is based. Other topics examined are the approach to the content of the trainee year, teaching and management of learning, and the organization of the practice and the community setting for teaching. For each of these areas assumptions and values are listed, and objectives are separated into attitudes, knowledge, and skills. Learning activities are related to objectives, and what is to be assessed and methods of assessment are also listed in columns in the outline. Criticisms of behavioral objectives, the level of generality of objectives, and different educational uses of specifications of objectives are discussed. (SW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: