Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBeck, Isabel L.; Block, Karen K.
InstitutionPittsburgh Univ., PA. Learning Research and Development Center.
TitelAn Analysis of Two Beginning Reading Programs: Some Facts and Some Opinions.
Quelle(1976), (110 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBasic Reading; Beginning Reading; Comparative Analysis; Comprehension; Intellectual Development; Phoneme Grapheme Correspondence; Phonics; Primary Education; Reading Comprehension; Reading Instruction; Reading Materials; Reading Programs; Sight Method; Textbook Evaluation; Word Recognition
AbstractThe instruction provided by two beginning reading programs (the Ginn 720 and the Palo Alto 1973 reading programs) are analyzed and compared in this paper on the basis of such factors as phoneme-grapheme correspondence and phonics instruction, sight word learning, and the development of reading comprehension. The comparison focuses primarily on the teaching aspects of the programs. The discussion of comparative data includes descriptions and defenses of the criteria used, facts about each program's treatment of each instructional area, and evaluative statements about both programs regarding the child who has difficulty learning to read. The study concludes that both programs have positive aspects; overall preference goes to Ginn's correspondence sequencing, its corpus of sight words, and its stories, while the Palo Alto program provides better designed phonics instruction and more opportunities to apply learned correspondences to connected text. (The discussion following presentation of the paper is attached.) (RL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: