Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDeVries, David L.; und weitere
TitelBiracial Learning Teams and Race Relations in the Classroom: Four Field Experiments on Teams-Games-Tournament.
Quelle(1977), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClass Activities; Classroom Desegregation; Cross Cultural Training; Desegregation Methods; Educational Games; Field Studies; High Schools; Junior High Schools; Racial Relations; School Desegregation; Secondary Schools
AbstractWhile many school systems are desegregating by altering the racial composition of their schools, fear, mistrust, and a lack of understanding characterize interactions among many students of different racial backgrounds. Recent research suggests that multi-racial cooperative student teams represent one way of improving race relations. The results of four field experiments with one classroom team structure, Teams-Games-Tournament (TGT), in racially integrated classrooms are reviewed. A consistent pattern of positive impact of TGT on both the number and percentage of cross-race relations is noted. The results provide additional support for the use of student teams to increase racial integration in classrooms. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: