Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBushnell, Emily W.
TitelChildren's Dealing with Accidental Gaps in the Lexicon.
Quelle(1977), (10 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterChild Language; Children; Comprehension; Generative Grammar; Intellectual Development; Language Acquisition; Language Research; Linguistic Competence; Linguistic Performance; Preschool Children; Psycholinguistics; Semantics; Sentences; Syntax; Vocabulary
AbstractIn order to investigate the development of word-formation abilities, 3-, 5-, and 7-year-olds were asked to act out with toys, judge, and make up sentences containing instances of class extension. Some sample sentences are "Can you upside-down the clown?" and "Broom the spoon." Children dealt with such sentences in much the same way they deal with normal sentences. All ages were able to understand many of the sentences, 3-year-olds frequently made word-order errors in the comprehension task, and 5-year-olds often confused syntax with semantics in the judgment task. Particular lexical items and analogy types were difficult for all ages. The results suggest that word-formation abilities keep pace with syntactic development and are generative. (Author/CFM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: