Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShores, Jay H.; Underhill, Robert G.
TitelAn Analysis of Kindergarten and First Grade Children's Addition and Subtraction Problem Solving Modeling and Accuracy.
Quelle(1976), (35 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Addition; Cognitive Development; Conservation (Concept); Elementary Education; Elementary School Mathematics; Learning; Mathematics Education; Number Concepts; Problem Solving; Research; Subtraction
AbstractA study was undertaken of the effects of formal education and conservation of numerousness on addition and subtraction problem types. Thirty-six kindergarten and 36 first-grade subjects randomly selected from one area of a school district were administered measures of conservation, problem-solving success, and modeling ability. Following factor analysis of the instruments, and a regression analysis to ascertain demographic effects, a nested posttest only control group design was analyzed using a covariate MANOVA technique. Both formal schooling and conservation significantly affected the subject's modeling and accuracy scores (p less than .05). Further, transformational addition and take-away subtraction were significantly (p less than .05) more difficult than other problem types. (Author/SD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: