Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionAmerican Association for Respiratory Therapy, Dallas, TX.
TitelA Guide for Respiratory Therapy Curriculum Design.
Quelle(1973), (86 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Bibliographies; Competency Based Education; Course Content; Curriculum Design; Curriculum Guides; Health Occupations; Inhalation Therapists; Resource Materials; Unit Plan
AbstractThe document presents educational criterion upon which curriculum builders can create a competency-based program of respiratory therapy education. The 11 modules presented supplement and compliment the document Delineation of Roles and Functions of Respiratory Therapy Personnel (CE 005 945) which is listed as appendix D but not included as such. The modules include: (A) medical gas therapy; (B) aerosol humidity therapy; (C) intermittant positive pressure breathing theapy; (D) pulmonary drainage; (E) cardiorespiratory drug administration; (F) infection control; (G) continuous ventilation: (H) introduction to airway care; (I) cardiopulmonary resuscitation; (J) pulmonary function resting; and (K) cardiorespiratory rehabilitation. Units within the modules cover the following materials, generally: introduction, equipment theory and operation, therapeutic techniques, clinical practice, and additional units regarding critical patients. Each unit presents information regarding instructional content and objectives, recommended strategies for teaching and a resource bibliography. The modular format enables a variety of teaching strategies to be employed. Appended materials include: core prerequisites, providing background material on respiratory therapy, integrated sciences, ethics and medical law, compendium of resource bibliographies, listing books and articles; and guide to preparing behaviorally stated objectives (LH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: