Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenPrehn, Edward C. (Hrsg.); Dawson, George G. (Hrsg.)
InstitutionJoint Council on Economic Education, New York, NY.; Akron Public Schools, OH.
TitelA Laboratory Approach to Economic Education: A Manual for High School Teachers.
Quelle(1975), (30 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Class Activities; Community Resources; Economics; Economics Education; Educational Resources; Evaluation Methods; Field Experience Programs; Field Trips; Program Descriptions; School Community Relationship; Secondary Education; Social Sciences; Summative Evaluation; Teacher Developed Materials; Tests; Ohio
AbstractThis manual is intended to help high school teachers use a laboratory field trip approach to economic education. The information in the manual is based on experiences which were part of the Akron, Ohio, Public School pilot program in economics that combined classroom instruction with in-depth exposure to community resources. Part 1 of the manual outlines some of the ways field trips can become meaningful illustrations of educational concepts, discusses the use of guest speakers, and describes methods for involving students in the classroom learning resource center. Part 2 outlines the Akron pilot program experience and discusses the purpose, procedure, staffing, resources, and evaluation procedures of the project. Also provided are suggestions for classroom and field activities. The Pilot Project Economics Test is included. The Appendix contains sources of free economic materials and a bibliography of economic textbooks and audiovisuals. (Author/RM)
AnmerkungenJoint Council on Economic Education, 1212 Avenue of the Americas, New York, New York10036 ($1.50, 20 percent discount on 10 or more, paper)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: