Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPerkins, David
InstitutionHarvard Univ., Cambridge, MA. Graduate School of Education.
TitelCubic Corners, Oblique Views of Pictures, the Perception of Line Drawings of Simple Space Forms. Geometry and the Perception of Pictures: Three Studies. Technical Report No. 5.
Quelle(1971), (52 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArt Education; Behavioral Science Research; Depth Perception; Developmental Psychology; Geometry; Perceptual Development; Pictorial Stimuli; Space Orientation; Visual Arts; Visual Learning; Visual Perception
AbstractThis is the fifth in a series of technical research reports by Harvard Project Zero which study artistic creation and comprehension as a means toward better art education. The three papers in this report all concern the bearing of projective geometry on the perceptual processes by which pictures are "read" for spatial information. The first paper describes the human inclination to interpret pictures as representing rectilinear forms when, from a geometric standpoint, they might represent nonrectilinear forms. The second paper studies how the visual system compensates for pictures seen at an oblique angle, rather than perpendicularly. The third paper examines how viewers readily and consistently interpret simple line drawings as space forms, even though conventional depth cues such as perspective, occlusion, or "familiarity" may be absent. Throughout these papers, the logical ambiguity of line drawings--their lack of distinct three-dimensional information--is stressed together with the active role of the visual system in making assumptions to resolve this ambiguity. (Author/DE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: